Dovolená v ČR:CZeCOTTourmapyVýchodní ČechyJižní MoravaMoravskoslezskoTřeboňskoUNESCOČeská inspiraceAktivní dovolenáJízdní řádyGEOFUN

Funkce GEOFUNu

Není toho málo, co vše GEOFUN umí a ovládá ...

Aktuálně podporované funkce, které lze v GEOFUNu používat: 


Interaktivita

  Otázky

  1. Odpovědi ANO x NE
  2. Otázka s číselnou odpovědí – typu – „Kolik metrů je od Tebe vzdálena radnice? Toleruji Ti pět metrů.“ – odpověď je 50 – možno určit toleranci pro správnou odpověď, bodové srážky dle přesnosti
  3. Otázky s nabídkou variantních odpovědí – ty mohou být textové nebo obrázkové – mohou mít jednu nebo více správných odpovědí
  4. Naměřený čas – typu „Jak dlouho Ti celá geosranda trvala“ – možno s tolerancí – sekunda, hodina, minuta
  5. Text – musí odpovědět tím, že napíší nějaký text, můžeme vymezit minimální a maximální počet znaků pro odpověď – textové odpovědi umíme vyhodnocovat (tedy zadat varianty správné odpovědi – všechny ostatní jsou špatně, nezáleží na diakritice zadaného textu)

Otázky lze doplnit obrázkem/audio/videem a také nastavit časový limit pro odpověď, při jeho vypršení může být hráč postižen, či pouze ztratí body. U otázek je na výběr, zda-li mají jen jednu možnost pro odpověď nebo hádají, dokud neodpoví správně. Pro špatnou a správnou odpověď lze doplnit příslušnou reakci.

 

  Puzzle

Určí se obrázek, počet polí vertikálně a horizontálně. Aplikace hráči pole obrázku přehází s úkolem, aby je popřemisťoval zpět do původní podoby.

 

 

Multimedialita

  Přehrát soubory

  1. video (u přehrávaných videí lze nastavit automatické spuštění)
  2. audio
  3. zobrazit fotografie

GEOFUN umí přehrávat i sférická 360° videa, které fungují na telefonech s kompasem, který umožňuje se jakoby rozhlížet ve videozáznamu kolem dokola.

  Nahrávání

  1. video
  2. audio
  3. pořizovat fotografie

Zadání úkolu lze doplnit libovolným textem, obrázkem/audio/videem.

 

  Text

Při zobrazení nějakého textu je možné nechat nastavit časový odpočet. Po vypršení je možné opět pokračovat ve hře. Text lze doplnit zobrazením obrázku/audio/videa.

 

  Rozšířená realita


Rozšířená realitaRozšířená realita má za úkol zpestřit a zatraktivnit jednotlivé geosrandy. Primárním užitím je možnost zobrazit obrázky objektů či průvodců (i animované) na záběru kamery, takže se s nimi mohou zobrazit i např. samotní hráči a pořídit si tak společnou fotografii pomocí tlačítka „vyfoť“.

Možnosti rozšířené reality:

  • Zobrazení statického obrázku či animace (ve formátu GIF): na záběru kamery se objeví obrázek (animace). Lze pořídit fotografii.
  • Zobrazení statického obrázku či animace (ve formátu GIF) na konkrétní GPS souřadnici: na záběru kamery se objeví obrázek (animace), který bude umístěn na konkrétní GPS souřadnici a hráči ho uvidí, pouze pokud budou na tuto předem určenou polohu kamerou mířit. Obrázek (animace) se objeví v odpovídajícím měřítku podle toho, kde se hráč zrovna bude nacházet. Lze pořídit fotografii. Pro využití této funkce musí být mobilní zařízení vybaveno kompasem, jinak se obrázek (animace) na displeji objeví bez závislosti na této předem určené GPS.
  • Zobrazení statického obrázku či animace (ve formátu GIF) dle azimutu: na záběru kamery se objeví obrázek (animace), který bude umístěn v předen určeném směru (azimutu) a hráči ho uvidí, pouze pokud budou tímto směrem kamerou mířit. Lze pořídit fotografii. Pro využití této funkce musí být mobilní zařízení vybaveno kompasem, jinak se obrázek (animace) na displeji objeví bez závislosti na tomto předem určeném směru.

Na záběru kamery lze zobrazit více obrázků (animací) najednou a výše uvedené možnosti zde lze také libovolně kombinovat.

 

  Zvuky

Veškeré funkce (tedy celý průběh hry, nebo jen část) lze podbarvit libovolným zvukem a všude lze doplnit libovolné zvukové efekty.

 

Geolokace

  GPS bod

Hráč musí dojít na konkrétní místo, aby hra mohla pokračovat. Může mít časový limit pro nalezení.

 

  Rozbočovač

Hráč  může mít na výběr, jestli se vydají např. doleva nebo doprava – při použití této funkce ale nevidí vzdálenost vzdušnou čarou k danému místu a musí se tedy konkrétněji popsat, aby bylo v lidských silách jej nalézt. Funkci lze také použít v případě, kdy má hráč za úkol nalézt nějaké místo, aniž by mu aplikace ukazovala vzdálenost k příslušné GPS.

 

  Zákres pohybu hráče

Systém umožňuje vytvářet zákresy tras, kudy se hráč pohybuje. Start i konec zákresu je možné určit kdykoliv během hry (včetně začátku či konce). Úkolem hráčů tak může být provádět zákresy tím, jak se pohybuje.  

 

 

 

  Neúspěšný konec

Využívá se při různých neúspěšných zakončeních, kdy např. hráče při hře zneškodní, dopadnou, něco neuhodne, nesplní a tím pádem ve hře končí apod. Při přechodu na něj lze nastavit libovolnou procentuální srážku  – ta se zvolí individuálně dle pozice ve scénáři.

 

  Bonusové body

Ve hře je možné nastavit libovolné množství bonusových bodů, které hráči mají možnost získat přímo v průběhu hraní, když splní předem stanovené podmínky – např. absolvují výstup na rozhlednu, prozkoumají jeskyni, vytvoří speciální záznam apod. Sami si mohou vybrat, zda-li budou chtít podmínku splnit a bojovat tak o bonus či nikoliv.

 

 Alternativní start

Každá hra má konkrétní zahajovací bod, je ovšem možné nastavit a připravit i hry, které lze hrát odkudkoliv (fyzická přítomnost není u nich tedy nutná). Tyto negeolokační hry jsou vkládány do Zábavné školy (SCHOOLFUNu).

Také je možné zadat tzv. alternativní start, což znamená, že hraní lze zahájit v libovolném bodě/ bodech na trase hry, který/ které předem zvolíme.

 

  Úvodní příběh

Před tím než hráč dorazí na start hry, je možné mu pustit úvodní příběh na cestu. Ukázka: geosranda Najdi Tambora.

 

Speciální funkce

  Měření času

Systém umožňuje od stanoveného místa ve hře začít měřit čas a ve stanoveném místě měření ukončit. Je možné využít např. pro měření času běhu, chůze či jízdě na kole či kolečkových bruslích. Z naměřených časů je pak možné vytvářet žebříčky - viz např. hra Silverstone

 

  Měření vzdálenosti

Systém umožňuje od stanoveného místa ve hře začít měřit vzdálenost a ve stanoveném místě měření ukončit. Zde se může průvodce následně zeptat, kolik metrů či kilometrů v daném úseku urazil a odhad hráče vyhodnocovat. Měření vzdálenosti využívá speciální funkci, která prokládá trasu mezi zaznamenané body.

Další informace:

Loading the player ...